En blog om mig och min familjs liv och leverne i Blentarp. Dess främsta syfte är att försöka krympa avståndet mellan Blentarp och Kumla och dela med oss av vår vardag till er som vi inte träffar så ofta som vi skulle vilja! Jag misstänker att det till största del kommer handla om Hanna men även lite annat som rör sig i mitt huvud. Vi får se!

Puss o Kram

Ingela

tisdag 12 oktober 2010

i-landsproblem

En dag fylld av små men ack så störiga i-landsproblem…
.. Vi har nyligen flyttat till en annan kontors byggnad. I den förra byggnaden så tändes ljuset automatiskt när man gick in på toaletten. Det gör det inte här.. väldigt störigt att bli stående i mörkret varje gång man går på toa.
.. Här står det ’push’ eller ’pull’ på alla dörrar och jag gör tvärtom varje gång. Hade det inte stått något hade jag inte tänkt och gjort rätt istället. Ungefär som med höger och vänster..
… Äta äpple i kontorslandskap! Hur kan det låta så högt??
…och var sjutton har jag parkerat bilen idag då?
Slutligen..det största problemet av alla.. Hur ska vi göra med kaffet sen vi flyttat?? Här finns ju inget bryggkaffe! Ahhhhhhh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar