En blog om mig och min familjs liv och leverne i Blentarp. Dess främsta syfte är att försöka krympa avståndet mellan Blentarp och Kumla och dela med oss av vår vardag till er som vi inte träffar så ofta som vi skulle vilja! Jag misstänker att det till största del kommer handla om Hanna men även lite annat som rör sig i mitt huvud. Vi får se!

Puss o Kram

Ingela

fredag 19 november 2010

Missförstånd

Detta hände imorse när jag och Hanna gjorde våra vanliga morgonrutiner. Hanna sitter i soffan och kollar TV (tack gode gud för barnkanalen på morgonen..) med en skål flingor (ingen fil) som hon brukar ha. Jag hade en skål fil & flingor stående på soffbordet som jag åt av i farten medans jag fixade.

Hanna: ”Mamma, ossosed”
Jag: ”Mmmm” tänker..kanske nån tecknad karaktär..
Hanna: ”ossosed mamma”
Jag: ”Ja…vad kul..” Fattar ingenting…
Hanna: Nu lite mer uppmanande ”OSSOSED MAMMAAAAA”
Jag: (det är nog ingen tecknad figur i alla fall men vad vill hon egentligen??) ”Hanna, vill du ha någonting?”
Hanna: Pekar på min skål ”mmm, osso sed”
Jag:  Fattar äntligen… Hon vill också ha en sked till flingorna! Ossosed = också sked!
Såklart…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar