En blog om mig och min familjs liv och leverne i Blentarp. Dess främsta syfte är att försöka krympa avståndet mellan Blentarp och Kumla och dela med oss av vår vardag till er som vi inte träffar så ofta som vi skulle vilja! Jag misstänker att det till största del kommer handla om Hanna men även lite annat som rör sig i mitt huvud. Vi får se!

Puss o Kram

Ingela

torsdag 23 december 2010

Det börjar arta sig!

Julledig!! Välbehövt... Känner att läget är under kontroll, iallafall det man kan påverka själv. Vädret går ju inte att göra något åt!

Lyckades sladda iväg till affären och handla det sista, inklusive ved ifall det skulle bli strömavbrott. Mat har vi så vi klarar oss.. Skinkan tillagas as we speek, köttbullarna är gjorda. Ikväll ska jag göra Janson och baka sirapslimpa. Så jag tar ett djuuuuupt andetag, lutar mig tillbaka i soffan och dricker lite glögg. Om nu bara våra gäster kan ta sig hit så blir det finemang. Om inte så får det bli bra ändå.

God Jul på er allihopa!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar