En blog om mig och min familjs liv och leverne i Blentarp. Dess främsta syfte är att försöka krympa avståndet mellan Blentarp och Kumla och dela med oss av vår vardag till er som vi inte träffar så ofta som vi skulle vilja! Jag misstänker att det till största del kommer handla om Hanna men även lite annat som rör sig i mitt huvud. Vi får se!

Puss o Kram

Ingela

lördag 26 mars 2011

Vampire week

Så gott som hela den här veckan har jag varit tvungen att hålla mig hemma med kraftig ögoninflammation på båda ögonen. Har känt mig som en vampyr som inte tål dagsljus.
Jag har väldigt dålig syn, och använda linser med ögoninflammation är helt otänkbart.  Alltså måste jag ha glasögon.  Alltså kan jag inte ha solglasögon.  Alltså kan jag inte gå ut eftersom solen känns som knivar i ögonen.. Ni förstår dilemmat.. 
Men imorse kände jag att nu måste jag ut!  Tänkte mig en promenad med Hanna. Kanske gå förbi hagen med får som ska finnas på andra sidan skogen!  Tänkte att jag behöver ju inte se så mycket om vi bara ska gå lite i skogen, så jag skippade glasögonen och tog solglasögonen på.
Vi gick en mysigt promenad genom skogen, solen sken och tårarna rann (trots solglasögonen). Kommer ut genom skogen och ser mig omkring.  Ser inga får.  Halvblind med tårar som rinner hade jag nog inte sett nåt får om det så stod mitt framför näsan.  Frågar Hanna -Ser du några får?  - Nej mamma,  inga får. Går vidare..  - Ser du nåt får nu då?  -Nääää… En ko!!  Titta mamma en ko!
Ehhh..  (var fan är vi nu.??)  Det blev en låååång promenad, runt hela Blentarp!  Men det behövde jag!!

Väl hemma blev det våfflor till lunch sen sov jag och Hanna middag (helt slut efter promenaden) När vi vaknade så bakade vi gaffelkakor som blev himmelskt goda!  Packade med oss ett gäng kakor och åkte till Röddinge för att fika hos Siska, Morgan och Ville i deras mysiga stuga i Fyledalen! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar