En blog om mig och min familjs liv och leverne i Blentarp. Dess främsta syfte är att försöka krympa avståndet mellan Blentarp och Kumla och dela med oss av vår vardag till er som vi inte träffar så ofta som vi skulle vilja! Jag misstänker att det till största del kommer handla om Hanna men även lite annat som rör sig i mitt huvud. Vi får se!

Puss o Kram

Ingela

måndag 18 april 2011

Dressad för påsk

När jag hämtade Hanna på dagis idag så meddelades det att barnen gärna fick vara utklädda imorgon. Ehhh.. Javisst sa jag med lite panik i rösten. Funderade hela vägen hem på vad sjutton jag skulle hitta på! Väl hemma påpekade Jimmy att det kanske var påskakärring de menade.. Ja, det låter ju rimligt, till och med självklart så här i efterhand... Fortfarande med en liten känsla av panik börjar jag rota i klädhögarna (jamen, hur ser de ut nu för tiden??) och hittar till slut en röd linneklänning (tack moster). Rotar sen i tyg högen och hittar rester av Hannas gardin & tråcklar ihop ett förkläde. Lägg till randiga strumpbyxor och en sjal & she's good to go! Funderar på att byta ut den blommiga sjalen mot en svart med döskallar, och knyta den 'gangsta style'. Lite kul måste man få ha..
Published with Blogger-droid v1.6.8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar