En blog om mig och min familjs liv och leverne i Blentarp. Dess främsta syfte är att försöka krympa avståndet mellan Blentarp och Kumla och dela med oss av vår vardag till er som vi inte träffar så ofta som vi skulle vilja! Jag misstänker att det till största del kommer handla om Hanna men även lite annat som rör sig i mitt huvud. Vi får se!

Puss o Kram

Ingela

torsdag 19 maj 2011

Sent ska syndaren vakna..

Just nu är jag inne i en detox.  Detox som i sockeravvänjning efter en lång period av omåttligt svullande och smygätande (vad äter du på Ingela? Har du godis? – nej nej, det är bara ett tuggummi..helt säkert.. Luktar choklad tycker du? Joho..det finns visst tuggummi med chokladsmak!) har jag insett att jag är sockerberoende.  Men nu ska det bli ändring minsann!
Sedan i måndags har jag undvikit godis, glass, kakor och det har inte varit lätt! Idag kom en STOR utmaning när det bjöds på kladdkaka med grädde & jordgubbar på jobbet. Innan lunch var det. Hungrig var jag. Min hjärna skrek - men ta en liten bit nu! Det gör ju inget! Du har ju varit så duktigt! Motarbetad av sig själv liksom..inte konstigt att det är så svårt. Men jag stod emot av princip skäl! Jag måste lära mig låta bli.. Problemet är att det går emot hela min livsfilosofi att låta bli, speciellt av princip skäl. Jag är ute efter vinster på kort sikt.. att man ska unna sig..njuta av livet och passa på..för vem vet vad som händer imorgon?
Problemet är att man kanske unnar sig lite för mycket och för ofta. Jag blir helt enkelt tjock. Både på kort sikt och på lång sikt. Så nu tänker jag om litegrann och hoppas jag kan hitta nån slags balans mellan de kort- och långsiktiga vinsterna. Unna mig lite lagom mycket helt enkelt.  Nu när jag sitter här med mina vindruvor (det är ju också himla gott faktiskt) så känns det bra! Heja mig!

2 kommentarer:

  1. Heja dej! Du är så DUKTIG! Jag hade aldrig i hela livet kunnat stå emot kladdkaka med grädde och jordgubbar! Och innan lunch också! Du är en stålkvinna! (Och väldigt, väldigt envis..)
    Se upp med vindruvorna bara, det är rätt mycket fruktsocker i dem. ;)

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Maria och säger som jag brukar säga till barnen: Du kan allt du vill!

    SvaraRadera