En blog om mig och min familjs liv och leverne i Blentarp. Dess främsta syfte är att försöka krympa avståndet mellan Blentarp och Kumla och dela med oss av vår vardag till er som vi inte träffar så ofta som vi skulle vilja! Jag misstänker att det till största del kommer handla om Hanna men även lite annat som rör sig i mitt huvud. Vi får se!

Puss o Kram

Ingela

söndag 14 augusti 2011

Loppisfynd

Idag åkte vi ut på en loppis runda runt Blentarp och kom faktiskt hem med ett riktigt fynd!

Jimmy fick syn på en snygg gammal kamera och köpte den för 50:-. Säljaren visste ingenting om den så väl hemma gjordes lite efterforskning på nätet och det visar sig att vi kommit över en Carl Zeiss kamera från 30-talet. De säljs på auktioner för ~3000-5000.. Skojigt!!

Förutom dagens stora fynd blev det en svamp korg, vinterkängor & pokemon figurer till Hanna. Jag hittade även en kälke, men tvekade för länge så den försvann mitt framför näsan. Så kan det gå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar