En blog om mig och min familjs liv och leverne i Blentarp. Dess främsta syfte är att försöka krympa avståndet mellan Blentarp och Kumla och dela med oss av vår vardag till er som vi inte träffar så ofta som vi skulle vilja! Jag misstänker att det till största del kommer handla om Hanna men även lite annat som rör sig i mitt huvud. Vi får se!

Puss o Kram

Ingela

tisdag 6 september 2011

Spazzacamino

Nu är Jimmy hemma igen från Italien och den årliga skorstensfejarträffen. Sotare från världens alla hörn träffas en gång om året för att hedra den lilla sotarpojken som förolyckades i sitt arbete på 1930-talet. I år kom det 1280 sotare som förvandlade den lilla bergsbyn Santa Maria Maggiore till ett mäktigt skådespel. Jag önskar att jag kan följa med någon gång och se det hela med egna ögon!





Sotare från Japan


Sotare från Munchen

Sotare från... just precis...Texas så  klart!



Min alldeles egna sotare!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar