En blog om mig och min familjs liv och leverne i Blentarp. Dess främsta syfte är att försöka krympa avståndet mellan Blentarp och Kumla och dela med oss av vår vardag till er som vi inte träffar så ofta som vi skulle vilja! Jag misstänker att det till största del kommer handla om Hanna men även lite annat som rör sig i mitt huvud. Vi får se!

Puss o Kram

Ingela

lördag 23 maj 2015

En faslig svada

- Den här låten rockar fett! Jag vet vem som sjunger. Han heter Ryssen. Han är cowboy. Precis som Hasse (Andersson givetvis)! Åååååå vet du mamma? Jag gillar hästar, hundar, bilar, (viss tvekan) lillebrorsor och..däck (??!?) Men mest gillar jag hästar.
...tyst en stund..
Alltså, jag spanar efter såna där sjörövare i skogen, så du vet.
- Sjörövare i skogen?
- Jamen, såna där som rånar bilar å sånt. Ester har sett en sån en gång!
- Jaha, du menar vägpirater?
- Ja! Om jag ser en sån ska jag ge han karate! Eller jujutsi! Han får välja. Jag är jättestark! Jag har lärt mig på Youtube.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar