En blog om mig och min familjs liv och leverne i Blentarp. Dess främsta syfte är att försöka krympa avståndet mellan Blentarp och Kumla och dela med oss av vår vardag till er som vi inte träffar så ofta som vi skulle vilja! Jag misstänker att det till största del kommer handla om Hanna men även lite annat som rör sig i mitt huvud. Vi får se!

Puss o Kram

Ingela

torsdag 21 oktober 2010

Borttappad bil och ärtsoppa

Idag kom jag nästan försent till dagis för att jag inte hittade bilen. Irrade runt och letade på 'långt bort på åkern' parkeringen i säkert 10 minuter innan jag kom på att jag faktiskt fick plats i parkeringshuset.. så det var bara att gå tillbaka. Imorgon ska jag införa en ny rutin där jag tar ett foto av bilen när jag parkerat. Det måste ju funka!!

Väl hemma så lagade vi ärtsoppa och pannkakor, helt övertygat om att Hanna verkligen kommer gilla ärtsoppa. Istället börjar hon gråta när hon ser tallriken och säger med darrande röst 'baaajs'. Försökte förklara att det inte alls var bajs utan ärtsoppa, men det var bara att ge upp och plocka fram pannkakorna! Det kommer dröja länge innan vi provar igen...

1 kommentar:

  1. Ja, hon har ju mina fulla sympatier i det fallet. Ärtsoppa=fult.

    SvaraRadera