En blog om mig och min familjs liv och leverne i Blentarp. Dess främsta syfte är att försöka krympa avståndet mellan Blentarp och Kumla och dela med oss av vår vardag till er som vi inte träffar så ofta som vi skulle vilja! Jag misstänker att det till största del kommer handla om Hanna men även lite annat som rör sig i mitt huvud. Vi får se!

Puss o Kram

Ingela

tisdag 26 oktober 2010

It's my blog and I cry if I want to

Idag har vi varit på Barnmedicin i Malmö och träffat Hannas läkare. Ett sista uppföljningsmöte om sköldkörteln. Vi vet ju sedan tidigare att proverna var bra men nu förklarade hon lite mer i detalj. I dagsläget ser allting bra ut men eftersom det är ärftligt så får vi ändå ha lite koll.  Nu känns det i alla fall skönt att kunna dra ett streck över det här och hoppas vi slipper åka dit på länge länge!
Det är alltid med blandade känslor man åker dit. På ett sätt är det roligt att träffa Cecilia som haft hand om oss sen Hanna föddes, hon som fanns där dygnet runt när det var som värst. Det känns som att träffa en gammal vän till familjen. En hel fantastisk läkare som lyssnar på alla dumma frågor och verkligen tar sig tid att prata om allt möjligt.  Sen kan jag inte hjälpa att jag får ont i magen bara av att vara tillbaka på stället där vi tillbringade Hannas första månad.
Jag är oerhört glad och tacksam att allt gick bra till slut, men det satte sina spår och det gör fortfarande lite ont.  Speciellt i Oktober..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar