En blog om mig och min familjs liv och leverne i Blentarp. Dess främsta syfte är att försöka krympa avståndet mellan Blentarp och Kumla och dela med oss av vår vardag till er som vi inte träffar så ofta som vi skulle vilja! Jag misstänker att det till största del kommer handla om Hanna men även lite annat som rör sig i mitt huvud. Vi får se!

Puss o Kram

Ingela

måndag 11 oktober 2010

Kombinera mera!

Jag har ju, som så många andra, problem med att få tiden att räcka till. Alltid tvingas man prioritera mellan det man vill göra (läsa en bok, sticka färdigt min satans halsduk, sitta vid datoren etc) och det man borde göra (träna, städa, tvätta osv.). Den lilla tid man har hemma med Hanna innan hon ska lägga sig vill jag ju ägna åt henne, sen tar nattningen ca 1 timma för tillfället! Inte mycket tid kvar att spela med...

Nu har jag försökt komma på så många kombinations aktiviteter som möjligt! Sticka + natta Hanna = funkar, Blogga + bada Hanna = funkar, Ett intensivt städ-pass måste ju bränna lite kalorier iallafall! Se där! Lite tid sparad! Det finns säkert fler kombinationer om jag funderar lite till... Vänta lite..fanns det inte en sketch i Hipp Hipp om just det här? Kanske kan få lite inspiration! Nähä.. nu har Hanna badat färdigt, dags att avsluta..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar