En blog om mig och min familjs liv och leverne i Blentarp. Dess främsta syfte är att försöka krympa avståndet mellan Blentarp och Kumla och dela med oss av vår vardag till er som vi inte träffar så ofta som vi skulle vilja! Jag misstänker att det till största del kommer handla om Hanna men även lite annat som rör sig i mitt huvud. Vi får se!

Puss o Kram

Ingela

måndag 4 april 2011

High's and low's

Den här helgen/veckan har haft sina toppar och dalar. I torsdags begravdes min farbror som gick bort i cancer. Det var helt klart en jobbig dag men mitt i sorgen fanns även mycket värme och gemenskap. Jag är glad och stolt att tillhöra en släkt med starka band!

På Fredagen hängde vi med familjen, alla utom stackars mamma som jobbade. Min syster lagade en fantastisk Chili con carne på högrev som kokade i 3 timmar med bla. chili, kakao och rödvin... Super gott! Hanna var i sitt esse när hon fick härja fritt med sina kusiner!

På Lördagen åkte vi vidare till Furusjö utanför Jönköping, och spenderade helgen med min kusin (eller ja, hon är min mammas kusin egentligen men det låter så krångligt) och hennes familj. Det serverades god mat & dryck och trevligt sällskap. Jättemysigt!


Jag och Farmor

Söta kusinerna Tyra och Alva

Pyssel med Tyra

Hanna myser med Alva

Hanna med "sysslingarna" (typ) Malcolm och Lilly

Har man ingen häst får man ta Yap..

Cowboy hatt och svärd... vaför inte?



1 kommentar: