En blog om mig och min familjs liv och leverne i Blentarp. Dess främsta syfte är att försöka krympa avståndet mellan Blentarp och Kumla och dela med oss av vår vardag till er som vi inte träffar så ofta som vi skulle vilja! Jag misstänker att det till största del kommer handla om Hanna men även lite annat som rör sig i mitt huvud. Vi får se!

Puss o Kram

Ingela

tisdag 12 april 2011

Nattsudd

Hemma med febrig och förkyld Hanna. Lade märke till att hon drack mycket igår och vaknade inatt av att hon skrek hysteriskt efter vatten. Blir livrädd! Tänk om...! Hon brukar visserligen dricka mer när hon är sjuk, men inte så här mycket.. Såklart kunde jag inte somna om efter detta utan tankarna började mala.. Har inte ägnat det här med diabetes en tanke på bra länge nu, men i Fredags var vi på 2 1/2 års kontroll på BVC.  Nytt BVC sedan flytten så det blev ganska mycket frågor om TNDM som Hanna föddes med. Jag sa att det vore en katastrof om det kom tillbaka nu.. Hur skulle man klara av det?? Om menigen 'Hanna, nu ska du klä på dig' orsakar ett mindre världskrig, hur ska det då gå med 'Hanna, nu ska vi sticka dig i fingret'?? Och dagar med matvägran som jag idag tar med ro, blir en big deal med helt andra konsekvenser.. Sen vet jag ju att när man måste nåt, då går det. Men jag vill inte!! Nu på morgonkvisten så känns det heller inte så farligt som det gjorde inatt. Klart ungen är törstig! Hon har ju feber.. Får hålla lite koll under dagen och se vad som händer helt enkelt.

1 kommentar: