En blog om mig och min familjs liv och leverne i Blentarp. Dess främsta syfte är att försöka krympa avståndet mellan Blentarp och Kumla och dela med oss av vår vardag till er som vi inte träffar så ofta som vi skulle vilja! Jag misstänker att det till största del kommer handla om Hanna men även lite annat som rör sig i mitt huvud. Vi får se!

Puss o Kram

Ingela

söndag 10 april 2011

Strålande!

Vilket väder vi haft den här helgen! Äntligen! Jag såg till och med folk ute i trädgården.. i bikini! Lite överkurs kanske.. Lillebror har varit här och hälsat på. Hanna tvingade honom att dansa till 'Manboy' så han är förmodligen traumatiserad ett bra tag framöver.. Trevligt har vi haft det! Fiskat, grillat (kött, ingen fisk..gissa varför) och varit ute i trädgården.

Titta mammas vårstjärnor har äntligen börjat titta upp. Tänk om man skulle..

...ta och plocka en!

Så här ser det ut i en skogsglänta på våran gata. Hoppas det ska se ut så i min gräsmatta så småningom..

Söta balkansippor börjar titta upp! Fast de skulle vara rosa....men jag förlåter dem!

Hanna spanar på pappa och morbror Anders som grillar. Ja, det är en kattlucka. Nej, vi har ingen katt.

2 kommentarer:

  1. Jag försökte skämta om ManBoy-dansen imorse, men lillebror ill-förnekar händelsen... Konstigt?

    SvaraRadera
  2. Åh, åh... en sak till:
    Vårstjärnan heter för övrigt Scilla forbesii numera, så då var jag ju inte helt ute och cyklade, för en gångs skull.
    "Vanliga" scillan heter då tydligen blåstjärna, scilla siberica och är mer nedåtböjd i sitt växtsätt. (Precis som du sa). Åh, härliga trädgårdsnörderi!

    SvaraRadera