En blog om mig och min familjs liv och leverne i Blentarp. Dess främsta syfte är att försöka krympa avståndet mellan Blentarp och Kumla och dela med oss av vår vardag till er som vi inte träffar så ofta som vi skulle vilja! Jag misstänker att det till största del kommer handla om Hanna men även lite annat som rör sig i mitt huvud. Vi får se!

Puss o Kram

Ingela

måndag 29 augusti 2011

Mummel om deadlines och sånt..

Jag insåg en sak idag.. Jag är beroende av deadlines. Troligtvis en arbetsskada. Jag har tydligen väldigt svårt att få något gjort om jag inte har en deadline. Som att lämna in nytt schema på dagis! Jag har lappen i handväskan och jag vet precis vilka tider vi har. Det finns egentligen ingen ursäkt till att lappen har legat i min handväska i flera veckor. Men ingen har gett mig nån deadline..alltså ligger den kvar i handväskan.

Dessutom lider jag av ett stort behov att planera. Oftast ligger jag en eller flera veckor framåt i tiden i huvudet, lite parallellt med nutiden som man ju också måste ha koll på. Nämde jag att jag älskar att göra listor? Oftast mentala listor men också i excel.. För att inte tala om när Jimmy skulle ta körkort och jag gjorde upp en plan i MSProject (lite pinsamt, javisst. Han vägrade dessutom använda den)

Nu undrar jag lite om jag blivit så här på grund av jobbet?? Eller jobbar jag med det jag gör på grund av att jag är som jag är? Säg det..
Nu ska jag iallafall göra en plan för att måla & fixa färdigt i huset.
Med deadlines.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar