En blog om mig och min familjs liv och leverne i Blentarp. Dess främsta syfte är att försöka krympa avståndet mellan Blentarp och Kumla och dela med oss av vår vardag till er som vi inte träffar så ofta som vi skulle vilja! Jag misstänker att det till största del kommer handla om Hanna men även lite annat som rör sig i mitt huvud. Vi får se!

Puss o Kram

Ingela

lördag 26 november 2011

Snart dags..

..för årets pepparkaks bakning. Minns ni förra året? Om inte så finns det beskrivet här: Sanningen om pepparkaks bakning

I år har jag ett annat upplägg! I år ska det minsann bli annorlunda! (Sluta fnissa Suss..) I år har jag förberett med köpt pepparkaksdeg till Hanna (och Jimmy) så kan de hållas med den så länge de nu orkar (10 min). Själv står jag för de lite vuxnare, kryddigare, hemmagjorda pepparkakorna! Med deg som inte behöver kavlas utan man gör en rulle och hyvlar tunna pepperkakor. Lätt som en plätt! Nu hoppas jag på att min vision om mysigt peperkaksbak slår in..iallafall lite bättre än förra året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar