En blog om mig och min familjs liv och leverne i Blentarp. Dess främsta syfte är att försöka krympa avståndet mellan Blentarp och Kumla och dela med oss av vår vardag till er som vi inte träffar så ofta som vi skulle vilja! Jag misstänker att det till största del kommer handla om Hanna men även lite annat som rör sig i mitt huvud. Vi får se!

Puss o Kram

Ingela

tisdag 22 februari 2011

God morgon..?

Idag har jag haft en sån där morgon... en sån morgon man önskar att man inte gick upp ur sängen..

Efter att ha packat in Hanna, dator, handväska, matlåda, dagis väska i vår ny-servade V70 så startar jag bilen och ett fruktansvärt oljud hörs någonstans ifrån... Hanna börjar skrika och jag springer runt i panik för att lokalisera oljudet. Det visar sig att torkaren på bakrutan har hakat upp sig på nåt vis.. motorn går men den står bara och tuggar.. Inser att jag inte kan köra med detta oljud så det är bara att stuva in allt i våran gamla hederliga guldfärgade 740 (ska aldrig mer klaga på den..den är fantastisk)

Svär en stund och tycker synd om mig själv för att det är så jobbigt och stressigt med dagis lämning...och får plötsligt tvärnita för det springer rådjur över vägen.. bilen bakom lyckades också stanna, men det var nära..väldigt nära. Med hjärtat i halsgropen kör jag vidare. Eller rättare sagt..sladdar vidare. Det är HALT. Bilen är bakhjulsdriven. Kan vara skojigt vid rätt tillfällen, men inte i morgontrafiken när man är lite stressad och på väg till jobbet.

Jäkla skit morgon tänkte jag först, men å andra sidan.. jag kom ju till jobbet med livet i behåll! Jag har ett jobb att åka till!  Framförallt är jag glad över att jag har ett barn att lämna på dagis.. Så jag väljer att vända på det. Vilken fantastisk tur jag har haft den här morgonen!

Ha en bra dag!

1 kommentar:

  1. Härligt, gillar din attityd! (och hoppas resten av dagen går lite smidigare)

    SvaraRadera