En blog om mig och min familjs liv och leverne i Blentarp. Dess främsta syfte är att försöka krympa avståndet mellan Blentarp och Kumla och dela med oss av vår vardag till er som vi inte träffar så ofta som vi skulle vilja! Jag misstänker att det till största del kommer handla om Hanna men även lite annat som rör sig i mitt huvud. Vi får se!

Puss o Kram

Ingela

tisdag 1 mars 2011

Separationångest!

Vi har haft en mycket trevlig helg med mor & far på besök! Tyvärr hann det knappt bli måndag morgon förrens min hjärna styrde in sig på nästa helg och separationsångesten kom som ett brev på posten.. På lördag är det dags att packa väskan för att tillbringa en arbetsvecka i Peking... 'Vad kul' säger de flesta.. och det kanske det blir när jag väl är där, men denna veckan är jag helt förstörd. Jag som bara varit ifrån Hanna i knappt 2 dagar. Jag kommer gråta som lille skutt! Vad kommer hon tänka?? Att jag har övergett henne..?

Ja.. JAG VET! Detta är förmodligen jobbigare för mig än för henne.. men ni får gärna påminna mig. Övertyga mig att hon knappt kommer märka att jag är borta & hon kommer såklart vara en liten ängel hela veckan. Eller hur..?

2 kommentarer:

  1. Jag ska peppa upp dig i brygga i morgon!!!! Jag vet precis hur du känner - jag vill ALDRIG åka iväg. Men, jag vet också att när man väl checkat in på Kastrup så kommer andra sidor fram........det är ganska gött att vara lite ensam, läsa tidningar, titta på film, läsa bok, äta lite, sova en stund...

    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Ja det där med separationsångest är vi många som har - prata inte om ångesten jag har innan jag skall åka någonstans!! När jag är tillbaka skall jag teama upp med Maria och peppa dig till max!!! En vecka går - tro det eller ej - fortare än man tror! Och du kommer att vara så nöjd när du är tillbaka hemma!! KRAM!!!! Helena

    SvaraRadera